Bergoyang.. I Follow.. I Follow..

Carian

Rabu, Mac 16, 2011

> Noktah Cinta

Assalammualaikum.. 

Jam kat tangan dgn dinding sama aje, dh pukul 3.40pagi.. Tp mata ni belum nk katup.. sambil membaca artikel tentang "Kerana aku manusia biasa". Mbr aku adzrul suruh aku baca, katanya untuk orang sedang mencari pasangan, ingin melamar, dilamar dan pape lagi ntah.. bila dh baca terasa sayup plak, yela.. ade beberapa part yg membuatkan aku tersenyum dgn ayat-ayat power.. xde power mana pun, tp bila difikirkan itulah diri kita.. 

"Kerana aku manusia biasa"


Bila diceritakan dalam artikel tu (aku citer la serba sedikit apa yg mbuatkan aku terasa sesuatu dengannya).
Ketika seorang wanita yang tgh frust menonggeng, tetiba terjumpa seorang lelaki dan xsmpi 2 bulan, mereka dh setuju untuk berkahwin... persoalannya?? mudah sungguh si wanita ni menerima cinta lelaki tu.. soalan yg selalu dibca. "Kenapa kamu pilih dia?" jawapan yang mengejutkan aku, bila dia jawab "Kerana dia manusia biasa. Dia tidak punyai pape, tp dia akan berusaha untuk membahagiakannya. sedangkan Allah memerhatikan". terasa kejujuran lelaki itu benar-benar mencari cinta kerana jodoh dari Allah..


Alangkah indahnya saat bila sudah berumahtangga dan diceritakan setiap detik saat itu dengan anak-anak.. mesti seronokkan.. sbb ade tersirat pada cerita tu.. (nk taw?? gi cari artikel tu.. "Kerana aku manusia biasa").. Hehehe...

Aku sekarang malas nk pikir tentang "cinta" ni.. tp bila dibaca artikel ni, terasa menginginkan cinta semula.. bila dikenangkan masa lalu.. perit sangat.. sbb aku tidak melalui cinta yang indah ni.. seronok.. dan kebahagian tu terus rasa dlm hati.. tp aku tak rasa.. walaupun byk dh aku habeskan.. Aku harapkan aku dpt menginginkan cinta yang mana skrg ni aku mencari.. (Jiwang plak.. Hahahaha)


Sebut pasal mencari, aku mencari seseorang, Nama dia... eeerrr... susah nk sebut sbb aku pun xtaw kenapa mesti aku ingin mencari dia.. tp aku xrasa dpt berjumpa. sbb dia jauh.. dan jika diizinkan Allah shj mungkin aku dpt bertemu dengan dia.. itupun jika keajaiban berlaku dalam hidup aku nie ha... mana taknya.. jauh beribu km.. xkanlah kowt.. Tp insyaAllah.. aku percaya pada jodoh dan tawakal dengan apa yang tuhan dh tentukan.. sbb naluri hati aku ingin mencari dia.. ni aje yg aku leh tunjuk sapa dia.. (bg gmba tgn dia aje...)


pasal kenapa aku mencari dia?? errr.. biarlah tuan punye badan aje yg taw.. hahahhaa..
jumpa lagi..

p/s: Tunggu durian runtuh tak jatuh-jatuh..

======================================================

4 ulasan:

  1. semoga akan berjumpa jua....hehehe

    BalasPadam
  2. Hehehee... rasa mcm xberjaya aje...

    BalasPadam
  3. nk jumpa sapika la... bleh?? hehehehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Memori