Bergoyang.. I Follow.. I Follow..

Carian

Khamis, Februari 03, 2011

Bila musim hujan


Bila hujan dh turun 3 hari berturut-turut kat Bandar Kota Tinggi, Semua org terutama sekali aku la yang paling risau dan gelisah.. chewah.. yelah.. Banjir.. Nama aje Kota yang tinggi.. tapi kedudukan tanah yg rendah.. nk buat cmner?? Hehehe.. daripada awal 29hb Januari tu ari, semua rasa dah xtahan sbb ade kawasan dh naik air.. last2 mmg betul 30hb Januari tu banjir.. nasib la sebahagian bandar aje yang naik.. tapi ade jugak terpaksa berpindah ke Pusat Pemindahan.. Hampir 19 Pusat dibuka.



Hujan terus turun xde nk pandang kiri kanan, terus turun sampai 2hb Feb.. Tapi bukan sepenuhnya kat Kota, Maybe kat mana-mana.. sbb air makin pasang.. dan air tetiba naik.. ntah la.. pening jugak nk jaga. Jabatan Pengairan Saliran (JPS) pun maklumkan air masih pada paras amaran. iaitu bila-bila masa leh naik.. bila hujan turun..


Bila camni yang buat aku lemah, sbb aku kene bertugas.. Hahahaha.. Baraaii.. xpelah.. berkhidmat untuk mangsa banjir.. dh masuk ari ke 5 ari ni.. apa pun aku doakan semua selesai.. dan xde dah banjir lagi.. 


p/s: belum pape, aku dh bawak lari Gino aku.. huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Memori