Bergoyang.. I Follow.. I Follow..

Carian

Rabu, Januari 26, 2011

Ir. Kaniah Binti Ambak


Satu nama yang dulu tidak asing di JKR Daerah Kota Tinggi. Sebagai Jurutera Daerah selama tempoh 4 tahun dari 2007-2011. Dinaikkan pangkat dan semakin hebat.. Hehehehe..


Itulah dia Puan Ir. Kaniah Binti Ambak.

Dekat opis, kitorang selalu menggelar Puan Ir. Kaniah, ala bos kita nila dengan nama panggilan manja "mama". Sbb setiap teguran mama tulah yg paling berkesan kat pejabat. Hehehe.. xkira sapa pun. abg akak, adik... Hahaha.. Pasti tak leh lawan mama.. Sebenarnya mama spoting aje.. Bila mama kat opis, semua tunjuk rajin wat keje.. nk minta sign pun segan.. apalah.. Hahahaha


Teringat aku, bila mama ajak minum petang kat Kedai Goreng Pisang.. Tu la hari yg sempoi yg mama tunjukkan. Tp mama dlm kerja mmg tegas orgnya. Xkira la cmner sekalipun.. Klu kata putus dia hitam, maka hitamlah.. Tp mama tetap baik.. Kenapa aku ckp baik, sbb mama xpenah memburukkan semua org bawah dia atau staf bawahan dia atau sesapa saja pada org lain.. klu ade pun, itu cuma dlm pejabat shj. walaupun dia taw hakikatnya mmg org bawahnya bersalah.. dan mama akan mencari idea untuk perbetulkan. Itu yang wat aku respect pada mama.. 


Walaupun xsume org suke kat mama, ade jugak org yang benci pada mama, sehingga nk menjatuhkan mama dlm buat keje, smpi ade yg membelakangkan mama sebagai ketua. Tp mama tetap steady dengan tanggungjawab dia.. Dan mama ade cara untuk menyelesaikan.. Tgk.. org dengki-dengki pun, mama tetap naik pangkat.. sekarang dh J52.. Pasni J54.. Pastu Jusa C.. Wah.. Dh leh jadi Pengarah..  Hope mama xlupa kt kitorang.. mama... 


Miss u always...

p/s: Mama is Ir. Kaniah Binti Ambak

Sabtu, Januari 15, 2011

Jurutera Daerah JKR Kota Tinggi - Dalam Kenangan


Setelah sekian lama berkhidmat di JKR Kota Tinggi, akhirnya aku punya Jurutera Daerah JKR Kota Tinggi (senang panggil JD), Pn Ir. Kaniah Binti Ambak dah naik pangkat. Naik pangkat dari J48 ke J52. Wah.. Gaji dh makin besar la nie.. hehehe.. Bila dh naik pangkat, confirm akan bertukar. Dengar-dengar akan berpindah ke Bahagian Senggara, JKR Malaysia. 

Kenangan semasa pertandingan Zapin tahun 2009

Jurutera Daerah yang baru akan digantikan oleh Encik Salihin Bin Johor berkuatkuasa 16hb Januari 2011. Memang cara la tahun nie, Tahun baru 2011, azam baru, JD baru, Pejabat baru.. hehehe.. tunggu aje jugak kete baru..

Banyak jugaklah kisah suke duka Puan Kaniah jadi bos kitorang.. ade jugak kene marah, ade jugak yang leh gelak tawa.. hehehe.. tp sememang best dan xde apa pun nk dirisaukan.. biasalah keje.. klu salah, mestilah kene marah.. xpe.. bos.. tunggu nanti sy akan dptkan title mcm bos.. hehehe.. Ir. Azmil Shah Bin Aziz.. Ok. X?

Apapun, aku harapkan bos aku tu yang baru naik pangkat tu akan lebih sukses dan maju kehadapan.. Mana la taw lepas ni naik J54 lak.. hehehe.. semoga berbahagia bersama keluarga dan selamat untuk job baru.. See ya.. 

p/s: Puan, teringin jugak nk bersukan bersama.. leh x bos??? hehehehe.. Jumpa lagi..


Ahad, Januari 09, 2011

21 Tahun Dengan Bonda Tercinta


Bila ingt 22hb Disember. tu lah tarikh pemergian abahku yg tercinta.. dh 21thn dh pun xde abah dh.. Tinggallah aku ngn mak. abah meninggal sbb sakit jantung.. mak yang jaga aku dari kecik smpi besor.. didik aku smpi jd org.. walaupun xla pandai mana pun, tp bleh la cukup untuk aku hidup sendiri.. sampai skrg jugak mak xnk tgk anak-anak dia susah.. hehehe.. Terima kasih mak.
 

Sampai gini dah besor pun ade jugak aku minta mak duit. "mak, pinjam duit rm200. nk wat belanja".. hahaha.. dh keje tu.. tp mak ttp bagi jugak.. tp aku ingt bayar balik.. hehehehe.. :-P "Nah mak wet gantu tu ari ngn up seganda utk mak.. hehehe".


Itu ajelah tempat aku ngadu susah senang, suke duka, apa masalah pun.. mak jualah tempat aku berkongsi hidup.. tp sampai bila.. aku belum balas lagi jasa mak.. dan mak akan rasa terjasa bila aku bahagia kowt.. bila la aku nk bahagia.. hehehehe.. xpe mak. mil ttp ade utk mak..


26hb Disember 2010 yg lalu, Abg Ramlee buat kenduri doa selamat mendoakan kesejahteraan kami sekeluarga terutama mak.. Thanks kat adik beradik yg lain sbb balik umah untuk smbut majlis ni.. Ni termasuk sekali la sambut besday mak 2hb November tu ari. Walaupun sederhana tp ianya meriah sgt..


Walau apapun yg terjadi, Mil ttp syg mak.. dan mak ttp dihati mil walaupun nt mil dh kawin.. Mil syg mak..


p/s: sapa yg masih ade ibu.. sayangi ibu anda. dan yang mana berjauhan ngn ibu balik dan jenguklah dia..

Sabtu, Januari 01, 2011

Selamat Datang Tahun 2011


Masih belum terlambat untuk aku ucapkan selamat tinggal tahun 2010. Tahun yang penuh suke dan duka buat aku. Tahun yang menyedarkan aku tentang dunia percintaan. Dan tahun yang memberi seribu makna dalam kehidupan.

Pertama:
Kepenatan masa amek Diploma.
Tiap-tiap weekend pergi Port Dickson. 
Kota Tinggi - Johor Bahru - Port Dickson.
Dekat setahun jugak tu aku lalui sebegini.
Dari bulan Julai tahun 2009 smpilah tahun 2010.
Gara-gara gagal satu 1 subjek.
Gara-gara takde subjek yang nk aku amek tiap-tiap semester. (^.^)

Kedua:
Kursus Induksi KKR Bil2/2010 di Baling, Kedah.
Ni kursus anjuran Kementerian Kerja Raya untuk kakitangan KKR, JKR.
Untuk sah jawatan dalam perkhidmatan.
Kenangan jugak sbb kenal all member seluruh Malaysia.
Semua adalah kakitangan KKR dan JKR.
Kenangan paling best time masuk Gua. (",)

Ketiga: 
Menjinak bermain dengan dunia kereta.
Mula tukar bodypart sana sini.
Ade rezeki lebih skit. So... Balunnn aje..
Dari cari bodypart, sampai tukar cat.
Dari interior standart, sampai jadi Interior VIP. :-P
Dari rim kecik, dah pakai rim besaor 17 Inchi Krom.
Dari main sesaja, sampai dh main Autoshow.
Dari xde no, sampai dpt johan.
(",) Hehehehe..


Keempat:
Kisah percintaan yang sekerat.
Kenapa aku ckp sekerat? banyak benda aku abeskan kerana cinta.
Masa, hari, wang ringgit, perjalanan.
Tapi akhirnya aku dapat apa? Puncanya?
Susah nk ckp, sebab pasangan sendiri xpercayakan aku.
Aku nk ckp cmner? Bnyk benda aku dh abes pun.
Xnampak pun kebaikannya. Dan skrg aku x nk pikir tu smua.
Buang masa aku sahaja.

Kelima:
Dunia Gino dlm hidup aku.
Kenapa gino?
Kereta Kelisa aku la..
Sbb dia dh smakin melupakan diri.
Org dh semakin kenal dia.
lebih2 lagi TT Gino 2010.
Huhuhuhu.. Gempak syeh..

 Keenam:
Audit oh Audit.
Ni cukup membosankan aku.
cukup memberikan aku tekanan dalam diri.
Pada org yang benci aku, mmg suka benda nie..
Yang ni aku xnk komen. Sbb menyakitkan ati aje.


================================

Sepanjang 2010 inilah yang aku ciptakan. baik untuk diri aku dan utk org lain. xsampai kemana pun aku pergi pasti ade saja dugaan utk diri aku. baik diri sendiri, baik pada kengkawan, baik juga dgn family. Waktu raya puasa pun xde apa yang meriah pun. tapi aku bahagia kerana tahun ini lah yang banyak beri kesedaran utk aku..
Thanks to Allah.
(",) <3

Dengan kedatangan 2011, aku harapkan tahun yang memberi seribu kebaikan. eh? xnk.. sejuta kebaikan.. jap.. sejuta pun skit.. nk berbillion kebaikan untuk diri aku. dan aku sendiri nk ubah diri aku ni untuk jadi yang lebih baik.. insyaAllah.. berkat doa kengkawan. aku cuba ubah. maybe mmg ade kesilapan dan tabiat x elok aku. terima kasih kerana sentiasa bagi perhatian pada diri aku..

Anyway.. Happy New Year Tahun Masihi 2011.

P/s: Tunggu Gino baru 2 pintu.. huhuhuhu..

===================================================
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Memori