Bergoyang.. I Follow.. I Follow..

Carian

Rabu, Disember 15, 2010

Sabar dan sabar



Lepas sebulan perjalanan hidup aku,
Lepas seminggu aku berdiam dengan hidup aku,
Aku masih berada di bumi Allah dengan redha dan tabah..
Dengan setiap hari melihat karenah manusia,
Dan setiap jam melihat tingkahlaku insan dunia,
Dan setiap masa melihat sandiwara makhluk-Nya.
Aku hanya mampu berdoa untuk dijauhkan dari segala malapetaka,
Yang seterusnya menimpa secebis hidup aku.

Sabar,
Sabar dengan apa yang terus berlaku,
Dugaan dan hikmah Allah untuk aku,
Aku perlu ketahui apa yang seharusnya diminta,
Tanggungjawab dan amanah,
Tugas dan laksanakan dengan seikhlas mungkin,

Dan kini aku sedar tentang perjalananku kini,
Hanya dilalui dengan dunia semata-mata,
Adakalanya aku perlu sedar bahawa hidup dunia seragam ini,
Dan sesungguhnya aku perlu sabar,
Sabar tanpa perlu memikirkan orang lain,
Walaupun orang lain sibuk memikirkan hidup aku,
Walaupun orang lain sibuk mencari kesilapan aku,
Untuk kepuasan nafsu dan syaitan berperasaan dengki.

Ya Allah, Jauhkanlah segalanya untuk aku teruskan hidup,
Berbakti pada jalanMu,
Bertugas demi amanahMu,
Bertanggungjawab demi pintuMu,
Dan sabar demi kehendakMu.


p/s: Aku berada di dunia aku sendiri. dan tidak berada di dunia orang lain,
sepertimana orang lain berada didunia aku. 
milmoderno

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Memori