Bergoyang.. I Follow.. I Follow..

Carian

Rabu, November 24, 2010

Tanggal Terakhir



Aku tak sangka, hari ini adalah satu hari yang betul-betul menguji perasaan dan segala sanubari.. Yang berjaya mengusik setiap fikiran aku selama ini.. Aku ternyata kalah dlm memilih pasangan dan kalah dalam menjaganya.. Aku sendiri sedar, mungkin ada kesilapan yang aku buat. tp ia tak bermakna aku akan mengaku terus kesalahan.. Aku cuba untuk membetulkan keadaan.. Tapi berlanjutan sehingga ke hari ini. Aku dapat rasakan inilah ujian tuhan yang begitu mencabar perasaan aku. Yang selama ini aku happy, akhirnya terpaksa aku menitiskan juga airmata..

Aku berserah pada ketentuanNya. Andai aku diciptakan untuknya, InsyaAllah Ia tidak kemana. Cuma diwaktu ini, aku betul-betul tertekan dengan tindakannya. Ya Allah.. Aku terima jika ini balasan atas kesalahanku.. tp aku memohon kepadaMu agar bukakanlah hatinya untuk kembali kepadaku.. aku berjanji akan menjaga amanahMu ini sebaik-baiknya..


Ku dikejar bayang-bayang resah,
Bila hatimu masih tak berubah,
Enggan dipunya dan dipenjara,
Belaian cintaku ini..


Aku bukan lelaki yang tewas,
Bisa menyambar walau ku ditolak,
Biar duji kanan dan kiri,
Kau kan tetap kumiliku..


Tiada lafaz yang lebih agung,
Kalimah cintamu,
Yang kutunggu-tunggu,
Biar jasad ku yang menanggung
Permainan darimu,
Relaku pujuk,


Janganlah kau salahkan aku,
Terus memburu menawan cintamu,
Kan ku percaya sedikit masa,
Kaukan kecundang akhirnya..


Usahlah kau bersedih,
Dihadapanmu aku hadir,
Memadam resah dan curiga,
Dari hatimu..


Apakah kali ini,
Bisa kau tolak dan berlari,
Setelah aku menanamka azimatku..


Aku amat mencintaiMu... Norsalwanie Binti Zahari... (24/11/2010)
Dari: Milmo..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Memori