Bergoyang.. I Follow.. I Follow..

Carian

Sabtu, November 15, 2008

Kerana Seseorang


Assalammualaikum.. 

Milmo nak kongsi sedikit kisah dan pengalaman yang mana banyak memberikan kesan dalam hidup. Kisah ini sering diperkatakan oleh semua orang termasuk rakan serumah yang gian nak bercinta. Of course CINTA. Kalau dizaman kanak-kanak kita akan sebut cinta monyet, tapi zaman remaja cinta yang selalu kita alami..

Kongsi sedikit laluan dalam mengenai erti cinta 


Milmo mula mengenali erti suke pada seseorang ketika waktu darjah 3 di SRK (2) Kuala Kubu Bahru. Bernama L, seorang pasangan kembar yang memang kirakan semua pasti minat. Kisahnya tak lama sebab, milmo berpindah ke Johor Bahru dan terus melupakan apa erti cinta sehingga milmo berada di darjah 6. Milmo mula mengenali S. Gadis yang boleh dikategorikan sebagai lemah lembut tapi open minded. Hasrat untuk meluahkan tak tercapai, walaupun pada akhirnya milmo tahu yang si dia juga meminati milmo..  

Di alam menengah, boleh dikatakan milmo lebih suka berdiam diri dan mengabaikan kisah pasangan ini memandangkan ianya hanya memeritkan. Sehingga tamat sekolah. Cinta pertama milmo kenali adalah SA. Akak kepada adik angkat milmo Z. Dia yang memperkenalkan milmo dengannya sehingga kami couple. Dalam tempoh inilah milmo banyak belajar erti setia dan pengorbanan dalam cinta. tapi apabila sampai ketentuan Tuhan yang tidak mahu bersama, kami putus. Putus ini adalah disebabkan kurang kepercayaan antaranya dan sebelah perempuan seperti tidak menghargai setiap pengorbanan milmo selama ini, sebaliknya boleh dilihat dengan hanya memandang pada harta sahaja. 

Apabila kenang kembali akibat cinta yang sedemikian, milmo rasa dah serik untuk membazirkan duit kerana seorang perempuan yang kita rasa tak sure ia akan menjadi milik kita. Ketika milmo bekerja di Pizza Hut Taman Century, kawan sekerja telah menggosipkan dengan seorang staf yang sama tapi outlet Holiday Plaza. Bernama A. Budak Air Tawar. Milmo sedia terima cinta kembali apabila melihat yang dia sedia terima milmo dalam keadaan yang terkawal. Perhubungan sehingga milmo melanjutkan ke Politeknik dan sedar tak sedar milmo tak layan dia sehingga dia kini berasa dingin dan putus.. mcm mana nak amik perhatian, milmo tak rasa ada dicintai sebab perkara yang lepas.. sehingga milmo jumpa FN, SH dan SS. FN, milmo kenal melalui Friendster, SH adalah senior, dan SS budak JPP.. 

Dipendekkan cerita, ketiga-tiga ini mempunyai karakter yang berbeza. milmo kenal dengan FN dan SH lebih kurang 2 tahun.. dan SS pada ketika itu sudah nak bertunang bersama pilihannya.. so tak kesempatan untuk mengenalinya (merupakan pilihan terbaik) kedua-dua FN dan SH ini banyak memberikan milmo pengalaman yang kenangan, yang mana milmo sendiri xdpt gambarkan. biarlah.. kedua-dua family ni juga milmo dah jumpa dan kenal. milmo berhubung kedua-duanya dalam satu masa. sebelum putus diawal tahun dan pertengahantahun 2008. tapi kalau dah jodoh tak kemana. pelik juga kan cerita ini. tapi kenapa dalam hati ini masih menanti kehadiran insan bernama SS, walaupun ketika ianya sudah bertunang 2006. (ustaz bgtau, selagi tidak kahwin, selagi tu milmo boleh menunggu) 

2 tahun berlalu, milmo merasakan yang cinta milmo hanya untuk SS.. walupun dalam tempoh itu, milmo ade mengenali insan lain dan merasakan juga tidak keserasian dalam hubungan. milmo sering diperli oleh Lecturer. "Takkan tunggu SS?".. selagi mampu.. 

Kalau dah Jodoh tak kemana 

Tanggal 7 November 2008 lalu, berita yang menggembirakan, milmo dapat tahu dari Lecturer yang SS sudah putus tunang lebih 2 bulan lalu.. lalu disinilah bermulanya.. insan yang sudah bertunang yang bila2 masa akan menjadi milik orang kini adalah milikku.. itu yang tidak kusangka.. banyak perkara kenapa SS. milmo melihat insan ini lain dari yang lain, dengan sifat keayuannya, dan kepandaian yang dia miliki. apa lagi sampai lecturer bagi lampu hijau suruh milmo kenal rapat dengan dia. Alhamdulillah, hati yang selalu bermain dengan mimpi bernama SS kini berada benar dalam hati.. tanpa pengetahuan milmo, dia juga pernah mempunyai hasrat untuk mengenali milmo dahulu sebelum bertunang dahulu. apa pun apabila ketentuan Allah telah tercipta maka jadilah ia. Kami telah menetapkan tarikh pertunangan pada bulan Disember 2009 dan nikah awal bulan Januari 2010. InsyaAllah semoga ianya kekal jodoh..

Dugaan Maha Suci Allah Yang Berkuasa. 

Pada lewat minggu ini, milmo mendapat sedikit berita yang menyedihkan apabila berlaku masalah yang xleh dan xmampu milmo nak ceritakan. hubungan antara family dgn bekas kenalan lamanya telah membuat perlakuan yang tidak sepatutnya. seolah-olah datang menceroboh. Dan keadaan milmo kini sepi kembali.. 

Coretan
Milmoderno

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Memori